Pro pohon vozíků i roleb se používá zkapalněný ropný plyn (LPG). V tomto případě ale nejde o klasickou směs propanu a butanu, která pohání LPG automobily nebo se prodává v běžných tlakových láhvích. VZV jsou poháněny čistým propanem, který vyniká vyšším oktanovým číslem, nižším obsahem síry a minimem nečistot. Kromě univerzálnosti a ekologického hlediska je výhoda plynových VZV také v jednodušší obsluze.
Pro pohon manipulační techniky se namísto klasických ocelových láhví stále více využívají láhve z moderního kompozitního materiálu, jehož další aplikace můžeme nalézt např. u letecké a kosmické techniky. Kompozitní láhve jsou mnohem lehčí a je možné je používat jak ve svislé poloze, tak naležato. „Moderní kompozitní láhev obsluze ještě více ulehčuje manipulaci. Její hmotnost je oproti běžné kovové láhvi na 10 kilogramů plynu, která sama o sobě váží 12 kilogramů, méně než poloviční,“ vysvětluje Jiří Karlík, odborník na LPG a ředitel společnosti Primagas. „Kompozitní materiál je přitom maximálně bezpečný, na rozdíl od ocelové láhve je kompozitní láhev bezešvá a v ohni neexploduje. V případě požáru se totiž materiál vytaví a plyn vyhoří. Současně je láhev průhledná, takže má obsluha přehled, kolik plynu v láhvi zbývá, a také nekoroduje, takže se nezanáší filtry v motoru,“ doplňuje Jiří Karlík.